Uncategorized @et

Uuring: miks on Jaapani mähkmed nii populaarsed?

Tyrimas: kodėl japoniškos sauskelnės tokios populiarios?

Jaapan on üks maailma rikkamaid ja arenenumaid riike ning tuntud ka oma ainulaadse lähenemise poolest laste kasvatamisele. See julgustab lapsi olema uudishimulikud, osalema täiel määral ühiskonnas ja uurima maailma juba varases eas. Samuti on traditsiooniline säilitada tihe suhe emaga: esimestel eluaastatel on ta see, kes iga päev lapse eest hoolitseb, mitte vanemad või vanavanemad. Samuti on olemas väga tugev füüsiline ja vaimne side: ema kannab last igal pool kaasas (lapsevankris või kandekärus) ja kallistab last enda lähedal, et vähendada stressi.

Need väärtused kajastuvad ka Jaapani lastetoodetes: need peaksid pakkuma lapsele täielikku mugavust ja võimaldama tal ümbritsevat maailma häirimatult avastada. Meie uuringu peamine eesmärk on tutvustada teile Jaapani mähkmete tootjaid, nende tooteid ja mähkmete turgu üldiselt.

Viimastel aastatel on see Jaapani toode tänu oma erakordsele kvaliteedile muutunud kogu maailmas väga populaarseks: paljud lapsevanemad ütlevad, et Jaapani mähkmed on palju vastupidavamad, mugavamad ja meeldivamad kanda kui sarnased Euroopas või USAs valmistatud tooted.

Teisisõnu, me ei eksi, kui ütleme, et Jaapani kvaliteet või “made in Japan” on omadused, mis tagavad brändi prestiiži ja suurepärase tarbijakogemuse. Kuigi mähkmete tootjad ise seda ei rõhuta, on Jaapani kaubamärkidel klientide seas suurepärane maine, mis põhineb kolleegide soovitustel, isiklikel kogemustel jne.

Jaapani mähkmete peamised omadused, mis muudavad need turul ainulaadseks, on järgmised:

  • Vastavalt 2018. Ühe uuringu kohaselt on 14,3% USAs elavatest alla 4-aastastest lastest olnud nahaga seotud allergiad. Tasub märkida, et USAs valmistatud mähkmed ei ole sageli allergiavastaste omadustega.
  • Jaapani tootjad võtavad mähkmete suuruse määramist väga tõsiselt – need on valmistatud lapse individuaalsetele vajadustele vastavalt. Kuna lapsi on igasuguse kuju ja proportsioonidega, on mähkmete disain välja töötatud nii, et need sobiksid iga kehakujuga.
  • Kuigi rõhuasetus on loomulikkusel, ei ole kõrgtehnoloogia unustatud. Jaapani tootjad töötavad välja mähkmeid, mis on isegi patenteeritud oma ainulaadsete süsteemide tõttu, mis tagavad vedeliku mitteläbilaskvuse ja suurepärase eritiste imendumise.

Nende ainulaadsete omaduste tõttu kipuvad Jaapani lastemähkmed maksma veidi rohkem kui tavalised mähkmed ja on seetõttu suunatud kõrgema sissetulekuga peredele (kesk- või kõrgklass). Siiski tasub märkida, et isegi selles niššis on hinnad erinevad: võib leida nii mõõduka hinnaga tooteid (nt Mamy Poko) kui ka kõrgekvaliteedilisi tooteid (nt Moony Natural).

Jaapan on mähkmete turu aastase tulu poolest 5. kohal Hiina, USA, India ja Brasiilia järel.

Huvitav on see, et Jaapani mähkmed on Hiinas väga populaarsed, moodustades ainuüksi sinna 70% ekspordist. Arvatakse, et nõudlus Jaapani toodete järele on tingitud sotsiaalsest perepoliitikast, mille kohaselt vanemad püüavad anda oma ainsale lapsele parima ja kvaliteetsema toote. Ka Hiinas ei usalda vanemad alati kohalikke tootjaid, kelle tooted ei ole sama kvaliteediga, kui neid levitatakse kodumaal. Tänu nende suurele populaarsusele on võltsitud Jaapani mähkmeid Hiinas samuti palju.

Jaapani turuliider, kellel on viimasel ajal ambitsioonid konkureerida selliste maailmakuulsate kaubamärkidega nagu P&G ja Kimberly-Clark. Kui see õnnestub, saab Unicharmist üks TOP3 mähkmete tootjatest maailmas.Unicharm on 1974. aastal asutatud hügieenitoodete ettevõte. See sai peagi väga populaarseks kogu Aasia piirkonnas. Kõige populaarsemate masstoodanguna toodetud mähkmete hulgas toodab Unicharm Mamy Poko ja Moony. Võrreldes teiste ekspordipiirkondadega on need kaubamärgid läänemaailmas kõige populaarsemad. Mamy Poko on mõõduka hinnaga mähkmed, mida peetakse Moony’st odavamasse kategooriasse. See võib olla põhjuseks, miks need on arengumaades populaarsed – näiteks olid need esimesed Jaapani mähkmed India turul. Lisaks tavapärasele disainiliinile on Mamy Poko saadaval ka Disney tegelastega.

Moony on mähkmete kaubamärk, mis jaguneb veel mitmesse segmenti (tavaline, mis on valmistatud orgaanilistest materjalidest, ja kallim Natural, mis on valmistatud kõrgekvaliteedilisest puuvillast ja looduslikest lõhnaainetest). Moony on ideaalne mähkmed neile, kes soovivad parimat tasakaalu õhu läbilaskvuse ja eritiste imavuse vahel. Lisaks on kõigil Moony mähkmetel Air Silky kiht, mis toimib kahel viisil: see annab pehme tunde ja kaitseb allergiate eest.

Ettevõte asutati 1887. aastal. Algselt erinevate kosmeetikatoodete tootjana tegutsenud Kao Corporation on nüüdseks ka mähkmete turul tuntud nimi.

Selle ettevõtte toodetudmerimarjad on Jaapanis ja mujal Aasias väga populaarsed. Viimastel aastatel on nõudlus Hiinas kiiresti kasvanud, mis on võtnud Kao juhtpositsiooni P&G varasemalt positsioonilt sellel turul, mille populaarsus on Jaapani toote arvelt langenud.Merries Jaapani mähkmed on turul tuntud oma suurepärase õhku läbilaskvuse poolest ja neid soovitatakse väga hästi nahkallergiliste imikute puhul (ainult 48% mähkme kogumahust puutub nahaga kokku). Need mähkmed on konstrueeritud nii, et kõik eritised lähevad imavasse kihti ja ei puutu otseselt nahaga kokku. See kaubamärk on väga populaarne ka Jaapani ostjate seas, kuid on üsna populaarne ka välismaal.

1873. aastal asutatud ettevõttepeamine toode on paber (salvrätikud, tualettpaber jne). Kontsernile kuulub ka Nepia, üks Jaapani tuntumaid tualettpaberi kaubamärke, kuid sama populaarsed on ka Whito ja Genki! mähkmed, mis põhinevad eksklusiivsel kolmekordsel ventilatsioonil, mida mujal ei ole saadaval. Toode kuulub mõõdukama hinnaga mähkmete kategooriasse ning sihtrühmaks on aktiivsed ja mänguhimulised lapsed. Need omadused kajastuvad ka mähkmete disainis: neil on ülipehmed, kuid samas kindlad kleebised, mis tagavad mugava liikumise, ning kaubamärgi sümboliks on traditsiooniline karikatuuritegelane Anpanpan ja tema sõber Melon Panna.

Kuigi Jaapani turg on kohalike tootjate jaoks tugev ja konkurentsivõimeline, on ka välismaiste kaubamärkide frantsiisimüük üha enam kanda kinnitanud. Näiteks Jaapanis turustatavad Pampersi mähkmed (Ameerika ettevõtte P&G toode) toodetakse selles riigis hoopis teistsuguste standardite järgi kui läänes (st Jaapanis toodetud mähkmed on mõeldud ainult Jaapani turule). Pampersi Jaapani versioon on kergete ja hingavate mähkmete ülekaalu tõttu palju õhem ja elastsem kui läänemaailmas.

Kui P&G 1970. aasta paiku Jaapani turule sisenes, müüs ta esialgu tavalisi Pampersi mähkmeid. Mõne aja pärast muutusid need aga ebapopulaarseks just sellepärast, et nad olid kohalike toodetega võrreldes rasked ja ebamugavad. Imporditud mähkmed maksavad ka palju rohkem. Madala kvaliteedi ja ebapiisava hinna tõttu muudeti tootmisstrateegiat, et konkureerida Jaapani tootjatega. See näib olevat olnud edukas – tänapäeval on Pampers Jaapanis 5-6 kõige populaarsema mähkmete kaubamärgi hulgas.

Kuigi Jaapani mähkmed on endiselt äärmiselt populaarsed ja armastatud vanemate ja laste seas kogu maailmas, on nende turu kasv praegu veidi languses (umbes -0,8% aastas 2016-2019). Üheks võimalikuks põhjuseks on Jaapani mähkmete hinna langus. Näiteks alates 2012. aastast on Jaapani mähkmete keskmine ühikuhind langenud koguni 9% (vt tabel allpool). Lisaks prognoositakse, et Jaapani mähkmete turg kasvab lähitulevikus, jõudes juba 2022. aastal -0,7%ni. See võib tähendada, et muutus mähkmete hinnakujunduses tasub end pikas perspektiivis ära ja aitab turul veelgi kiiremini kasvada.

Kokkuvõte:

Jaapani mähkmed on kõrgekvaliteediline toode, mis on äärmiselt populaarne ja massiliselt kättesaadav. Jaapani mähkmete sihtrühmal on valida paljude erinevate kaubamärkide vahel, millest igaühel on ainulaadsed omadused. Seepärast sobivad need mähkmed erinevate vajadustega lastele, kes ei saa kanda tavalisi masstoodanguna valmistatud mähkmeid: neid saab kohandada allergiatele, ebastandardsetele kehakujudele või väga liikuvatele beebidele.

Allikad:

  1. https://wow-j.com/en/Allguides/other/shopping/02007_en/
  2. https://sightseeandsushi.com/baby-diapers-in-japan-guide/
  3. https://www.takaski.com/japanese-nappies-six-most-popular-nappy-brands/
  4. https://www.nonwovens-industry.com/issues/2019-06/view_far-east-report/diaper-market-in-japan/
  5. https://www.statista.com/outlook/80050000/121/baby-diapers/japan
  6. http://itisapieceofcake2011.blogspot.com/2017/08/6-popular-japanese-baby-diaper-brands.html
  7. http://baabaa.ca/why-japanese-diapers/
  8. https://blog.euromonitor.com/unicharm-moves-west-japanese-nappiesdiapers-to-be-sold-in-latin-america/
  9. https://blog.euromonitor.com/unicharm-moves-west-japanese-nappiesdiapers-to-be-sold-in-latin-america/
  10. http://www.unicharm.co.jp/english/recruit/field/world/index.html
  11. https://www.kao.com/global/en/news/business-finance/2018/20180518-001/
  12. http://japan-product.com/ads/kao-corporation/
  13. https://www.reuters.com/article/us-kao-china-diapers/no-rash-moves-kao-aims-to-bolster-made-in-japan-cachet-in-china-diaper-market-idUSKCN1UR5XN
  14. https://www.nytimes.com/1993/10/03/business/viewpoints-don-t-sell-thick-diapers-in-tokyo.html
  15. https://www.philstar.com/lifestyle/health-and-family/2017/07/24/1721106/and-now-nappies-make-babies-and-mommies-really-happy
  16. https://www.takaski.com/japanese-nappies-six-most-popular-nappy-brands/
  17. https://bestlivingjapan.com/guide-baby-diapers-japan/?fbclid=IwAR1DpMrpuAp4N0iqmA2bZLxeD2q4ddHBKk2Yce-wEvchYih0API7S7-c-kY
  18. https://babebubble.com/diaper-brands-battle-who-would-stand-out-in-diaper-challenges-moony-v-s-goo-n-v-s-whito-v-s-merries/
  19. https://www.mamypoko.co.in/about-mamypoko
  20. http://genki-project.jp/pc/product/overseas.html
  21. https://www.statista.com/statistics/700351/skin-allergies-among-us-kids-by-age/
  22. https://www.goondiaper.com/pages/product-line-up
  23. https://www.delfi.lt/seima/idomu/vaiku-auklejimas-pagal-japonus-niekada-nekelia-balso-o-nepasitenkinima-parodo-zvilgsniu.d?id=79422887#/
  24. http://www.technologijos.lt/n/mokslas/zmogus_ir_medicina/S-72029/straipsnis/Kaip-vaikus-augina-japonai-Populiari-metodika-pagal-amziu-dvieju-skirtingu-tipu-darzeliai-grieztos-taisykles-nuo-6-m-ir-kaip-vaikams-atrenka-zaislus
  25. https://brightside.me/wonder-places/5-upbringing-rules-from-japanese-parents-we-want-to-adopt-663860/
  26. https://time.com/3959168/how-to-parent-like-the-japanese-do/
  27. https://savvytokyo.com/japanese-way-disciplining-children/
  28. https://cupofjo.com/2013/07/10-surprising-things-about-parenting-in-japan/
  29. https://sg.theasianparent.com/japanese-parenting-culture